Dato |
Emne |
Tekster |
Side |
1
4/9 |
Intro
Hall
Forretnings-forståelse |
Nørmark: Humanistens guide til det private erhvervsliv: Hvad skal jeg overhovedet lave der?
Halls context teori
Osterwalder & Pigneur: Canvas-modellen fra Business Model
|
Absalon
|
2
13/9 |
Kulturanalyse
|
Opsamling
Usunier: Marketing across Cultures: The cultural process.
|
Absalon
|
3
18/9 |
Interkulturel kompetence
Identitet
|
1. Schneider& Barsoux: Managing across cultures; The Undertow of Culture
2. Søgaard: Vandring i det kulturelle spinatbed; Dansker, kend dig selv!
3.
Frandsen, Halkier & Johansen: Netværk); Kommunikation mellem kulturer
4.
Dahl: Hvis din nabo var en bil; Livet er skønt
5. Aslan: How to win a cosmic war; Prologue.
Se ligeledes Information: Den kosmiske krig
|
1
6
13
21
33 |
4
25/9 |
Visuel identitet
Branding
Cultural dimensions and dilemmas
|
6. Olins: The Brand Handbook; Introduction
7.
Mollerup: Marks of Excellence; Corporate Identity
8. Riezebos & Kootstra: Brand Management; The role of design in brand development
9. Browaeys & Price: Understanding cross-cultural management; Dimensions of culture in business,
ibidem; Cultural dimensions and dilemmas
|
38
44
51
59
65
|
5
2/10
|
Interkulturel kompetence
Kulturkoder
Markedskommunikation
|
10. Dennis Nørmark: Kulturforståelse for stenalderhjerner; Kultur og sammenstød
Pillon & Grew: Interkulturel markedskommunikation
|
71
80
Absalon |
6
9/10
|
Markedskommunikation
Eksternt indlæg
|
11. Clotaire Rapaille: The Culture Code; Introduction
12. Henrik Lindberg: Markedskommunikation; Segmentering og positionering
Christian Dorfelt (MBH International) om udfordringer og dilemmaer tværkulturelle møder bringer med sig
|
87
|
7
23/10 |
Markeds-kommunikation |
14. Frandsen, Johansen & Ellerup Nielsen: International markedskommunikation i en postmoderne verden: Teorier og modeller
15.
Andersen m.fl.: Kommunikationsproces og -planlægning
Ny 13: Pillon & Grew: Teorier og modeller
|
116
130
Absalon |
8
30/10 |
Markedskommunikation:
Internet
Sociale medier og netværk
Eksternt indlæg |
16. Astrid Haug, Anna Ebbesen: Lyt til elefanterne; Nye Vilkår
17.
Lon Safko, David Brake: Social Media Bible; The four pillars of Social Media Strategy
18. Castells: Mobile Communication and Society: The Mobile Network Society
Kathrine Kaaris, dansk læge bosiddende i Berlin, om kulturelle absurditeter indenfor internationalt samarbejde. |
145
153
163
|
9
6/11 |
Organisation:
Kulturtyper
Teams
|
20. Trompenaars & Hampden-Turner: Ledelse over landegrænser (1998); Nationale kulturer og virksomhedskultur
21.
Ole Vestergaard Poulsen, Wolff-Toft : Innovationstecepten: Kommunikation og personprofile
|
179
193 |
10
20/11 |
Organisation:
Netværks-virksomheden
|
22. Dahl: Magt, passion, kommunikation; Netværksvirksomheden
23.
Radich, Printz & Drejer: Innovation i virksomheden: Behov for nye organisationer
Synopsis
|
198
206
|
11
27/11
|
Udvalgte modeller
Efter aftale
|
Branding
Hofstede nyt
|
|
12
4/12
|
Eksamenscases
Repetition
|
Synopsis
Repetition 1-212
|
|
13
11/12
|
Repetition
Eksamenscases
|
Repetition udvalgte emner
Eksamenstræning
|
|
14
18/11
|
Efter aftale
|
De 4 C'er, TMK modellen samt Brand Essence modellen uploaded på Absalon
Eksamenstræning
Evaluering
|
|