Interkulturel Erhvervskommunikation
efterår 2018 - KUA - Ezio Pillon

 


index


Dato

Emne

Tekster

Side

1
4/9

Intro

Hall
Forretnings-forståelse

Nørmark: Humanistens guide til det private erhvervsliv: Hvad skal jeg overhovedet lave der?
Halls context teori

Osterwalder & Pigneur: Canvas-modellen fra Business Model

Absalon

 

2
13/9

Kulturanalyse

Opsamling
Usunier: Marketing across Cultures: The cultural process.


Absalon

3
18/9

Interkulturel kompetence

Identitet

 

1. Schneider& Barsoux: Managing across cultures; The Undertow of Culture
2. Søgaard: Vandring i det kulturelle spinatbed; Dansker, kend dig selv!
3. Frandsen, Halkier & Johansen: Netværk); Kommunikation mellem kulturer
4. Dahl: Hvis din nabo var en bil; Livet er skønt
5. Aslan: How to win a cosmic war; Prologue.
Se ligeledes Information: Den kosmiske krig

1

6

13
21
33

4
25/9

Visuel identitet
Branding


Cultural dimensions and dilemmas

6. Olins: The Brand Handbook; Introduction
7. Mollerup: Marks of Excellence; Corporate Identity
8. Riezebos & Kootstra: Brand Management; The role of design in brand development
9. Browaeys & Price: Understanding cross-cultural management; Dimensions of culture in business,
ibidem; Cultural dimensions and dilemmas

38
44
51

59

65

5
2/10

Interkulturel kompetence

Kulturkoder
Markedskommunikation

10. Dennis Nørmark: Kulturforståelse for stenalderhjerner; Kultur og sammenstød

Pillon & Grew: Interkulturel markedskommunikation

71

80
Absalon

6
9/10

Markedskommunikation


Eksternt indlæg

11. Clotaire Rapaille: The Culture Code; Introduction
12. Henrik Lindberg: Markedskommunikation; Segmentering og positionering
Christian Dorfelt (MBH International) om udfordringer og dilemmaer tværkulturelle møder bringer med sig

87

 

7
23/10

Markeds-kommunikation

14. Frandsen, Johansen & Ellerup Nielsen: International markedskommunikation i en postmoderne verden: Teorier og modeller
15. Andersen m.fl.: Kommunikationsproces og -planlægning
Ny 13: Pillon & Grew: Teorier og modeller

116

130
Absalon

8
30/10

Markedskommunikation:
Internet
Sociale medier og netværk

Eksternt indlæg

16. Astrid Haug, Anna Ebbesen: Lyt til elefanterne; Nye Vilkår
17. Lon Safko, David Brake: Social Media Bible; The four pillars of Social Media Strategy

18. Castells: Mobile Communication and Society: The Mobile Network Society
Kathrine Kaaris, dansk læge bosiddende i Berlin, om kulturelle absurditeter indenfor internationalt samarbejde.

145
153

163

9
6/11

Organisation:
Kulturtyper
Teams

20. Trompenaars & Hampden-Turner: Ledelse over landegrænser (1998); Nationale kulturer og virksomhedskultur
21. Ole Vestergaard Poulsen, Wolff-Toft : Innovationstecepten: Kommunikation og personprofile

179

193

10
20/11

Organisation:
Netværks-virksomheden

22. Dahl: Magt, passion, kommunikation; Netværksvirksomheden
23. Radich, Printz & Drejer: Innovation i virksomheden: Behov for nye organisationer
Synopsis

198
206

11
27/11

Udvalgte modeller
Efter aftale

Branding
Hofstede nyt

 
12
4/12
Eksamenscases
Repetition

Synopsis
Repetition 1-212

 
13
11/12
Repetition
Eksamenscases
Repetition udvalgte emner
Eksamenstræning
 

14
18/11

Efter aftale

De 4 C'er, TMK modellen samt Brand Essence modellen uploaded på Absalon
Eksamenstræning
Evaluering